RSS

Hargailah sebelum terlambat


Jika Engkau telah dianugerahi seseorang yang baik,
yang penuh kasih terhadap dirimu dan anakmu
selalu lah berterima-kasih setiap hari kepadanya.
Dia telah rela menghabiskan sisa umurnya untuk menemani hidupmu, membantumu, mendukungmu, memanjakanmu dan selalu setia menunggumu, menjaga dan menyayangi dirimu dan anak-anakmu.
Hargailah keberadaannya, kasihilah dan cintailah dia sepanjang hidupmu
dengan segala kekurangan dan kelebihannya,
kerana apabila engkau telah kehilangan dia,

tidak ada emas permata, intan berlian yg bisa menggantikan tempatnya



cerita ini ingin ku kongsi bersama kerana kesimpulan nya amat menarik dan berguna sekali... Hargailah apa yg berada pada kita skrng.. jng smpi kita kehilangan nya.. (^__^)

*************** Kerana Ego Saya Menyesal ************


ini kisah kita,
awk ingt lagi tak, msa kita mula2 kenal,
sy layan awk baik, awk pun layan sy baik..
mesranya kita masa tu kan...

sy dh buat awk jatuh hati pd sy
dan awk terlalu sygkan sy
dan sy pun sygkan awk juga..

tp kilafnya sy... sy abaikan awk
sy ego , sy buta untuk mlihat ketulusan awk
sy lukai awk, sy bnyk tipu awk
sy sibuk layan org lain hinggakan awk nangis krna sy..
kejamnya sy.. sy xpedulikan awk

sy sllu buat salah,
bila awk marah sy salhkan awk balik
sy buat tak endah je kat awk
sy tahu awk terluka

awk korbankan segalnya untk sy
buat macm2 untuk sy
awk rela sedih asalkn sy bahagia
Butanya hati sy sebb tak hargai awak

tp pd suatu hari tu sy rasa sunyi je
mna awk pergi?
sy cari awk tau
sy call berkali2 awk xangkat
sms sy pun awk xreply

kosongnya hidup sy tnp awk
sllunya setipa pg , setiap mlm
awk mesti sms sy, sy rindu sms awak
( good morning syg, good nite dear)
tp skrng dh xde msg awk tu

tb2 awk call sy...
gembira bila tengok no awk
sy angkat call dgn hati yg bahagia

dgn tiba2 awk minta maaf pd sy
awk ckp awk dh xdpt kmbli bersama sy lagi
awk dh ada org lain

awk ckp awk dh jumpa org lain masa sy abaikan awk dulu
bertapa hancurnya hati sy
dngr semua penjelasan awk

sejk dr itu sy xdpt nk terima kenyataan
yg awk dh jd milik org lain
Awak!!!!
kembalila, Sy nk ckp kat awk
yg sy cintakan awk sngt :(

kehilangan awk buat sy sedar
yg sy senbenarnya sygkan awk
sy mnyesal sbb sia2kan awk dulu
ini la balsan unt sy krn trlau ego

INGTALAH
jnglah kita terllu ego & pentingkan diri sendiri
sehingga mngabaikan org yg paling berharga dlm hidup kita
jng sampai kita kehilangan nya..
sehingga kita menyesal tiada kesudahan

hargailah org yg syg kpd kita, pasti kita bahagia kelak


************Saat Aku Mencintai Mu *************

Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti,, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 Aksi anda:

gadisBunga said...

sabar ye. dugaan hidup ni sentiasa datang..

Anonymous said...

ni,kisah silam hidup sis sendiri ke..so ambillah itu sebagai pengajaran..

aInI yUsOff said...

hanya berkongi cerita becoz menarik cite dia


Cinta itu Ujian


♥ .. Perasaan cinta yang lahir terhadap seseorang bukanlah tanda kita akan memilikinya. Namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita,kerana DIA ingin melihat bagaimana kita memelihara, mengawal dan mengurusnya. Perasaan cinta itu amanah, dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah.. sama2 menjagalah hati, insyaAllah♥ .. (✿◠‿◠)



Popular Posts

My Followers