RSS

Ku Pohon Hanya Kepada Mu

Actually malam ni im so tired.. rasa sakit bdan2 n leher aku.. fuhh best kalau dpt mssg.. pasti rasa fresh n bertenaga kembali...apa yg menghairankan aku.. walaupun aku penat sngt namun aku masih belum dpt melelapkan mata ini... nk kata aku terlalu memikirakn sesuatu sngt pun mcm tak juga.. tetapi sesekali tu ada la mcm "ada yg melintas" di fikiran ini.

Ya Allah Ya Tuhan ku,
Benar2 kah pintu hati ini telah dibuka kembali untuk menerima kehadiran seseorang insan yg sanggup berkongsi saat suka dan duka bersama-samaku.. [memohon dgn penuh kesungguhan dan mengharapkan kepastian] bagaimana sekiranya duka itu dtg kembali di saat aku mula mengharapkan kebahgaian yg berpanjangan.

Kelihatan ayat yg begitu ringkas namun terlalu banyak yg tersirat disebalik nya.

Ya allah kenapalah dgn emosi ku ini.. terasa kdgkala aku seakan tewas dgn gelodak yg melanda jiwaku... Harus bgaimana untuk aku berusaha menjadi yg terbaik , harus bagaimana perlu aku untuk berlawan denagn perasaan yg bermain2 didalam hati ini.. harus bagaimana aku untuk mencari kebahgaian yg telah hilang itu dan harus bagaimana untuk aku berlawan jika kedukaan itu datang kembali kepada kehidupan ku...

maafkanlah aku Ya Allah....
aku tidak mahu KALAH dalam percaturan hidup ini.. tabahkan diriku ini.. kuatkan la jiwa ini
walau sebanyak mana dugaan yg menimpaku atau yg bakal menimpa aku kelak
aku tahu Engkau masih sayangkan diriku ini..

Ya Allah Kau Ampunkan la Dosa-dosa hambamu ini..
Sesungguhnya aku insan yg hina, yang buruk itu sbnrnya dari hambamu ini sendiri dan yg baik itu adalah dari Mu Ya Allah...
Tabahkan lah hatiku yg terkdang hampir tewas dengan ujianmu ini....
aku bermohon padaMu Ya Allah..

Ya Allah Ya Tuhan ku... JIka benar dia adalah untuk diriku, dekatkan lah hati nya dengan hatiku... agar hati ini bersatu untuk menjalani kehidupan yg kau peruntukan buat kami dibumi Mu ini...

namun jika dia bukan untuk ku... aku bermohon kepadamu dengan kesungguhan yg lahir dari hati ini , kau jahuilah dia dariku jika engkau tidak memperuntukan dirinya buat diriku kerana aku sedaya upaya cuba untuk mengelak kan diri ini agar terus melalui saat2 yg sukar dan dipenuhi dengan kelukaan..

Kau tetapkan lah Iman kami Ya Allah... amin amin amin..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Aksi anda:


Cinta itu Ujian


♥ .. Perasaan cinta yang lahir terhadap seseorang bukanlah tanda kita akan memilikinya. Namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita,kerana DIA ingin melihat bagaimana kita memelihara, mengawal dan mengurusnya. Perasaan cinta itu amanah, dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah.. sama2 menjagalah hati, insyaAllah♥ .. (✿◠‿◠)



Popular Posts

My Followers