RSS

Dengarkan lah wahai hati..

Indahnya Panorama diwaktu senja, Warnanya yg begitu menawan, mmng bisa memukau setiap pandangan mata yg memandang, Hati bisa terusik… melihat keindahan alam yg nyata begitu mengasyikan.. Bertapa aku juga merindukan kedamaian ini..

Masyallah, bertapa besarnya kekuasan dan kejadian milik Allah s.w.t. Hati begitu terpukau akan keindahan dan kedamaian milik Nya.. Andailah aku juga punya hati sedamai ini…

ermmmm… apa pun aku amat mensyukuri nikmat yg telah Kau berikan kpd kami Ya Allah, bertapa hidup ini harus kita sendiri yang berusaha untuk membuat yg terbaik didalam kehidupan kita…

Ya Allah.. Ya Tuhan Kami…. Kau ampunilah dosa2 kami, anak2 adam yg selalu leka dengan keindahan duniawi hari ini… Kau berikan lah kami Cahya Nur Kasih Mu agar dapat kami mencari jalan untuk mencari keredaan Mu…

Sesungguhnya kami hari ini , jiwanya cenderung kepada keindahan dan kecantikan. Ini la fitrah manusia ini. Biar apapun pangkat dan kedudukannya.

· Seorang yg kaya mungkin merasakan bahawa keindahan itu ialah rumahnya yang tersergam indah di atas bukit dan wajahnya dipotret itu bila dilihat begitu hebat.

· Seorang fakir pula mungkin merasakan bahwa keindahan itu adalah dari riak wajah anak-anak kecilnya yang menunggu kepulangannya. Membawa walaupun sedikit sedikit rezeki untuk dimakan.

Namun kita hari ini xramai yang mengetahui, tentang wujudnya satu keindahan hakiki….

· indahnya ia membuahkan perasaan kasih sayang pada ibu dan ayah

· indahnya ia , melahirkan rasa kasih pada sahabat

· indahnya ia, memandu akal dan jiwa kepada ketenangan, kedamaian, dan kerinduan kepada kebahagiaan.

Itulah tanda kasih dan sayang pada Maha Pencipta dan Maha Pengasih. Itulah tanda kasih dan sayang pada Allah dan Rasulnya.

Hati berbisik lagi…

Ya Allah, banyaknya nikmat-Mu padaku. Tapi sedikitnya aku bersyukur, Ya Allah, hatiku tahu nafsu jahat itu musuhku, tapi banyak jalan-jalannya yang telah aku turuti. Ya Allah, besarnya pengorbanan ayah, tingginya nilai kasih dan mesra ibu, namun sedikitnya doa aku untuk mereka.

Ya Allah sesungguhnya dikaulah maha pengampun , dan amat suka memberi ampun, maka berikanlah daku keampunan Mu.. ”

Semoga aku dapat memiliki keindahan iman ini, merenung dan memikirkan nikmat-nikmat yg telah Allah peruntukan buat diri….Mudah-mudahan dengannya keindahan yang hakiki akan aku peroleh keindahan, kedamaian dan keredaan dari mu ya Allah. Tidak seperti keindahan dunia ini yang hanya bersifat sementara… amin… amin.. amin.. ya Allah..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Aksi anda:



Cinta itu Ujian


♥ .. Perasaan cinta yang lahir terhadap seseorang bukanlah tanda kita akan memilikinya. Namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita,kerana DIA ingin melihat bagaimana kita memelihara, mengawal dan mengurusnya. Perasaan cinta itu amanah, dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah.. sama2 menjagalah hati, insyaAllah♥ .. (✿◠‿◠)



Popular Posts

My Followers