RSS

Sementara




Malam dah jauh berlabuh , namun mata masih belum mampu untuk dilelapkan.. hati pulak tak tenteram.. fikiran seolah terawang2 di awangan... Ya allah kenapa tetiba perasaan begini hadir disaat2 mcm ni..


tetiba rasa sebak menyapa diri.. mata yg belum tertutup ini pulak dihuni oleh mutiara2 kecil yg begitu banyak sekali... bergenang memenuhi kelopak mata ini dan akhirnya ia jatuh dek desakan hati yg sedang meronta2...

Kesedihan Dan Kegembiraan Itu Sementara

Ada kalanya tiba masa-masa tertentu yang membuat hidup terasa penuh kepedihan dan keluh kesah.

Namun, pada saatnya lain juga akan tibalah masa-masa kegembiraan, yang membuat hidup terasa ringan dan terang. Tanpa sadar bibir kita basah dengan senyuman.

Sesungguhnya, kesedihan, kegembiraan, kekecewaan, keriangan dan emosi-emosi lain hanyalah sementara. Sebagaimana sesaatnya malam ditelan siang.

Tak selamanya kesedihan dan kegembiraan melanda kita. Semua itu datang silih berganti, tanpa perlu kita menunggunya..Apa yg perlu kita faham adalah kesementaraan ini.

Kesementaraan yg menunjukkan bahwa emosi-emosi itu bukanlah milik kita.

Ia hanya sebuah tawaran dari alam yang menuntut tindakan dan sikap kita.

Saat gembira sadarilah kegembiraan itu.

Saat sedih pahamilah kesedihan itu.

Jika ketika itu kita merasakan penuh kesedaran mengenai emosi kita, saat itu kita bersentuhan dengan jiwa yang tenang yg bakal menjadi milik kita...

Ya Allah, Tunjukkan kami jalan yg benar dan jadikan pilihan kami itu mengikut yg benar, dan tunjukkan lah kami pada yg tidak benar dan permudahkan lah kami untuk meninggalkan nya... amin..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Aksi anda:



Cinta itu Ujian


♥ .. Perasaan cinta yang lahir terhadap seseorang bukanlah tanda kita akan memilikinya. Namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita,kerana DIA ingin melihat bagaimana kita memelihara, mengawal dan mengurusnya. Perasaan cinta itu amanah, dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah.. sama2 menjagalah hati, insyaAllah♥ .. (✿◠‿◠)



Popular Posts

My Followers