RSS

Tuhan Mengajar Cinta


Cinta adalah ketika kamu menitiskan air mata, tetapi masih peduli terhadapnya.

Cinta adalah ketika dia tidak mempedulikanmu, tetapi kamu masih setia menunggunya.

Cinta adalah ketika kau melihat dia bahagia mencintai orang lain dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: "Aku turut bahagia untukmu".

Jika kamu mencintai seseorang, kamu akan senantiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisimu...

 

Cinta adalah anugrah yg terindah , yang pernah diterima manusia,dan akan selalu hidup dalam setiap hati manusia. Cinta bukanlah benda yang diberikan begitu saja dan lalu bisa kita buang bila kita tidak menyukainya.
Satu-satunya cara agar kita memperoleh kasih sayang ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan.
Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu cuba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.
Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, juga tak kalah menyakitkan ketika orang yang dulu mencintaimu berubah memalingkan diri darimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.
Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakan.
Kerana Mencintai Bukanlah bagaimana kamu melupakan Melainkan bagaimana kamu memaafkan.Bukanlah bagaimana kamu mendengarkan. Melainkan bagaimana kamu mengerti Bukanlah apa yang kamu lihat. Melainkan apa yang kamu rasakan. Bukanlah bagaimana kamu melepaskan melainkan bagaimana kamu bertahan.
Namun Cinta juga bukanlah bagaimana mempertahankan seseorang yang kau cintai, sementara ia sedar memiliki alasan yang salah mencintaimu, maka lepaskan dan berlalulah darinya agar dia memiliki kesempatan untuk mendapatkan cinta dengan alasan yang lebih baik.
Akan tiba saatnya dimana kita harus berhenti mencintai seseorang. Bukan kerana kita ingin berhenti mencintainya. Melainkan kerana kita menyedari bahwa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya.Namun apabila kau benar-benar mencintai seseorang, jangan percaya bahwa melepaskan beerti kau benar-benar mencintai melainkan berjuanglah demi cintamu!.
Dalam urusan cinta, kita sangat jarang menang . Tapi ketika cinta itu T U L U S, meskipun kalah, kamu tetap menang, hanya karena kamu berbahagia dapat mencintai seseorang Lebih dari kamu mencintai dirimu sendiri.
Lihatlah bagaimana Tuhan mengajarkan….
Rasakan bagaimana Tuhan mencintai ……
Semua tak kan dapat dimengerti tanpa kau mencari tahu dan merasakan bagaimana jiwamu bersuara………
Cinta adalah anugrah terindah yang pernah diterima manusia,dan akan selalu hidup dalam setiap hati manusia.
Cinta bukanlah benda yang diberikan begitu saja dan lalu bisa kita buang bila kita tidak menyukainya.

 
Petikan Oleh PAKAR DIARI HATI : http://diarihati.com/


 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Aksi anda:


Cinta itu Ujian


♥ .. Perasaan cinta yang lahir terhadap seseorang bukanlah tanda kita akan memilikinya. Namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita,kerana DIA ingin melihat bagaimana kita memelihara, mengawal dan mengurusnya. Perasaan cinta itu amanah, dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah.. sama2 menjagalah hati, insyaAllah♥ .. (✿◠‿◠)



Popular Posts

My Followers