RSS

♥~ Kesetiaan PENGHAPUS kepada PENSIL..


Pernahkah seseorang itu berfikir.....
dalam dunia ini kita hidup mesti ada pasangan??

Jom kongsi kisah pasangan sejati iaitu PENSIL & PENGHAPUS.
pengorbanan sering dilakukan oleh Penghapus untuk Pensil.. 
 
Sangat berertikan jika semua org dapat mengerti erti pengorbanan. (^_^)


Pensil:
Saya minta maaf.....

Penghapus:
Mainta maaf?? untuk apa??
Kamu tidak melakukan kesalahan apapun kepadaku..."

Pensil:
saya minta maaf sebab kamu cedera di sebabkan saya.
Setiap kali saya membuat kesalahan,
kamu sentiasa ada untuk saya....

Tetapi.....
apabila kamu membuat kesalahan saya tiada.
kamu akan kehilangan sebagian dari dirimu....
kamu akan menjadi lebih kecil dan lebih kecil lagi,
setiap kali di sebabkan kesalahan saya....

Penghapus:
Hal itu memang benar...
Namun aku sama sekali tidak merasa keberatan.
Tetapi itulah tugas saya, saya telah di lahirkan untuk melakukan tugas ini.
Saya telah dibuat untuk membantu anda,
apabila anda melakukan suatu kesalahan,
walaupun satu hari saya akan hilang,
dan anda akan menggantikan saya dgn yg baru.
Saya sebenarnya gembira dengan tugas saya.
Saya tidak suka melihat anda sedih, dan saya berharap anda dapat teruskan perjuangan hingga ke titisan karbon terakhir......huhuhu....:-)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Aksi anda:



Cinta itu Ujian


♥ .. Perasaan cinta yang lahir terhadap seseorang bukanlah tanda kita akan memilikinya. Namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita,kerana DIA ingin melihat bagaimana kita memelihara, mengawal dan mengurusnya. Perasaan cinta itu amanah, dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah.. sama2 menjagalah hati, insyaAllah♥ .. (✿◠‿◠)



Popular Posts

My Followers