RSS

Lelaki itu bertuah???

iye ke insan yg bernama lelaki itu bertuah... ?? mcm betul ke mcm tak betul n???

1. Wanita Bnyak Menitiskan air mata hanya kerana lelaki... kdgkala tak kira tempat dan masa.. Bila rindu pun air mata dia boleh mengalir tnpa dipinta.. telah2 la jika sedih... mmng meraung terus...

2. Takkala lelaki mendiamkan diri tnpa sebab, air mata wanita juga boleh mngalir.. ini kerana dia terfikir... apa lak pulak kesalahan yg aku buat smpai diam je tak cakap apa ni.. langsung tak pedulikan aku...

3. Saat lelaki melamar wanita , air mata nya mengalir lagi... tanda dia sngt gembira... ada insan yg sudi melamar aku .. terharunya...

4. Saat kata perpisahan diucapkan oleh lelaki , air mata wanita itu mengalir lagi...

ermmm nampaknya air mata wanita ni lebih banyak mengalir untuk lelaki jika dibandingkan untuk keluarganya sendiri...

NAMUN PERNAHKAH LELAKI2 MENYEDARI SEMUA INI??????

PERNAHKAH SETIAP AIR MATA WANITA YG MENGALIR ITU DIHARGAI????

DAN ADA JUGA YG SANGGUP BUNUH DIRI KERANA LELAKI

( YG NI UNTUK YG LEMAH IMAN NYE LA... MEMBUNUH DIRI ITU KAN BERDOSA BESAR.. JANGAN LA ADA KAUM, WANITA YG MEMBUAT MACAM NI... )

tapi kenapa ya?????

ada juga lelaki yang masih tak menghargai insan bernama WANITA????

(Sy tulis ada juga ye... sy tak ckp semua lelaki mcm n... hope apa yg ditulis tak disalah erti la no!!!!)

hnya ada satu masa di mana lelaki menghargai wanita....

iaitu di saat wanita tak lagi bernyawa dan bila wanita dah tak lagi menitisakn air mata untuk nya... ENGKAU BUKAN LA LAGI INSAN YG BERTUAH......

kesimpulan nya :

hargailah apa yg ada dihadapan mata .... bukan nya menghargai apa yang sudah tiada.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 Aksi anda:

Anonymous said...

Allah cipta makhluk tu dah perfect..
sape kite nk merendah2kan ciptaanNya?
kamu tulis entry ni seolah2 kamu kcewa dgn ujian Allah iaitu dikecewakan lelaki..
adakah kamu tahu mengeluh ciptaan Allah itu sama dgn tidak meredhai tetapan Allah..
sebaliknya kamu perlu bersyukur dgn ketentuan dan dugaan dari Allah..
igtlah.. Rasulullah sendri itu lelaki..
ayat2 yg kamu tulis spt mencerminkan hanya lelaki tidak bertuah..
renung2kan..

Puteri Iqa Izyan said...

waa.selalu jugak ngs sebab lelaki. tp itu semua dah takdir..
kita sebagai perempuan kena kuat. tak boleh tunjuk lemah sgt kat org laki :P

aInI yUsOff said...

prasaan cinta yg ikhlas dan lahir dr hati ni krn Allah...akan buatkan kite mghargai pe yg kite ada...
dan boleh mmbuatkan kite mnitiskan air mata... sy tidak pernh merendahkan ciptaan nya..


Allah ciptakan kite dengan bbagai2 keistimewaan n keunikan..so, mmng bsyukur la dgn apa yg ada...

Sya cuma berkongi cerita kerana ada juga yg bersikap begini IAITU BILA TIADA BARU LA MENGAHRAGAI...

jika tidak puasa hati dgn entri yg sya keluarkan maaf la ye... XPERLU UNTUK BACA...

sy tak cakap lelaki itu tidak bertuah... sy mnyatakan lelaki itu sangat bertuah.. kamu ni salah baca berangkali..


Cinta itu Ujian


♥ .. Perasaan cinta yang lahir terhadap seseorang bukanlah tanda kita akan memilikinya. Namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita,kerana DIA ingin melihat bagaimana kita memelihara, mengawal dan mengurusnya. Perasaan cinta itu amanah, dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah.. sama2 menjagalah hati, insyaAllah♥ .. (✿◠‿◠)



Popular Posts

My Followers