RSS

kehilangan orang tersayang

Ya Allah Engkau kuat dan tabahkan hati kami untuk membiasakan diri tnpa insan yg amat2 kami sayangi...

aku kira emak antara org yg tabah untuk mngharunginya... setiap masa emak sentiasa membaca al-quran dan berdoa kepada arwah ayah.. berlingan air mata emak tiap kali bibir mula membaca ayat2 al-quran dan berdoa...

setiap hari alunan ayat2 al-quran diperdengarkan... nk tidur pun kami sentiasa memperdengarkan sehingga pagi... aku ingatkan aku je rupanya emak pun begitu...

sedang aku rehat2 di bilik , aku didatangi oleh adik ku ...
"kakak, tengok la emak kejap dari tadi la emak bersedih dan menangis teresak2"

terus dlm hati ku berbisik....
Ya Allah , bantulah hambamu yg lemah ini , jauhlah kami dari pekara2 yg tk sepatutnya, kuatkanlah hati kami semua ya allah untuk benar2 ikhlas dan redha dengan ujian yg Engkau berikan kpd kami... amin..

di bilik emak , emak yg sedang berbaring terus aku peluk...

aku :-
"mak , jng la mcm ni... mak kena jaga kesihatan emak juga... kita semua pun bersedih... tp mak kena jaga kesihatan mak"

emak:-
"tak pa, sat lg hilang la sedih tu... ni dok jaga la kesihatan"
"pi la tidur, sat lg mak ok"

huhu.. sebaknya hati aku melihat emak... alunan ayat al-quran menambahkan lagi sebaknya dada aku di malam yg penuh sunyi ini.... emak ku peluk erat... ku mencium dahi emak... tak terkata aku.. air mata mula menitis laju... xdpt nk dibendung lagi.... aku paham perasaan emak .. sbb aku pun merasakan kehilangan yg sngt2.. hnya irigan doa yg mengiringi arwah ayah yg telah tiada... Entah berapa lama untuk dapat kami semua membiasakan diri dengan ketiadaan nya...

aku :-
"emak jng sedih2 sngt.. sikit2 je ye.. kami pun sama tp nk mc ne kita kan kena terima , kena redha dgn ketentuan yg allah berikan kpd kita.., emak, org g tidur dulu ye.. mak jng sedih sngt2 tau.. "

dahi emak ku kucup lagi dan aku pun berlalu pergi ke bilik aku... adik aku menemani emak tidur diam tak terkata apatah lagi melihat aku juga yg semkin lebat dilanda air mata...

org ckp kalau kita asyik nangis n sedih , kita mcm tak boleh terima kenyataan tu, kita tak redha dgn apa yg allah beri.. iye ke... aku rasa tak juga....

ya allah , aku tahu emak redha dgn apa yg berlaku... cuma mungkin masih perlukan masa untuk membiasakan diri tnpa org yg disygi.. huhu begitu juga aku..

ya allah , ku bermohon kepadamu... kau tabahkanlah hati kami , kau kuatkan lah semngat kami untuk melalui semua ujian yg telah engkau berikan ini...

amin....

wajah2 yg dirindu




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 Aksi anda:

shah said...

amin ya rabb

Hamba Allah said...

Apabila kehilangan org tersayang sememangnya amat sukar unt kita menerimanya. Semoga aini tabah. Org yang pergi ke alam barzah tak mungkin dapat kembali. Hanya doa kita yang mengiringinya. Sabar itu kan lebih baik.

Abg masih menunggu untuk aini. kenapa tak hubungi abg. Puas abg menunggu. Abg ada perkara yang nak dicakapkan.


Cinta itu Ujian


♥ .. Perasaan cinta yang lahir terhadap seseorang bukanlah tanda kita akan memilikinya. Namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita,kerana DIA ingin melihat bagaimana kita memelihara, mengawal dan mengurusnya. Perasaan cinta itu amanah, dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah.. sama2 menjagalah hati, insyaAllah♥ .. (✿◠‿◠)



Popular Posts

My Followers