RSS

Alhamdullilah... 7 bulan sudah


Alhamdullilah sedar tak sedar dah 27 minggu sekarang... 
Cute kan perut bila seorang mama mengandung... hehe.. Comel bangat...

Info : Perkembangan Janin Minggu ke-27

Matanya sudah terbuka dan melihat sekelilingnya untuk pertama kalinya. Janin terlihat seperti bernafas tetapi sebenarnya janin mengambil air bukan udara. Ini merupakan latihan yang baik untuk paru-parunya. Janin kini beratnya melebihi 1000 gram. Panjang totalnya mencapai 34 cm dengan panjang bokong ke puncak kepala sekitar 24 cm. Di minggu ini kelopak mata mulai membuka. Sementara rentina yang berada di bagian belakang mata, membentuk lapisan-lapisan yang berfungsi menerima cahaya dan informasi mengenai pencahayaan itu sekaligus meneruskannya ke otak. 

Cerita Aku :
Walaupun sepanjang mengandung berat aku dah kehilangan 3 kg namun alhamdullilah berat baby still diparas normal dan mengikut carta yg betul... anyway anak mama dah mula bergerak aktif dlm perut ni... Ada nya dia dpt dirasakan dengan jelas sekali...

xterbayang perasaan tu kan... anyway Anak mama "Jangan nakal2 n jadi anak yg baik , soleh /solehah (aku pun xtau g sbb jantina nya masih belum diketahui.. pndai lak dia main sorok2 ng mama , sewaktu mama g scan ye..

anyway mama and ayah akan terima dengan gembiranya.. tak kira lah baby yg bakal lahir ni lelaki ke perempuan... Mama dan Ayah bersyukur sngt2.. We so Happy Together .. 

Jom tengok apa anak mama buat  dlm perut ni.. hehe 





Mama dan ayah dah nk star beli brg untuk baby.. so disebabkan belum terima gaji mama ng ayah just beli yg simple n wajib dulu ye... awal bulan ni mama ng ayah akan shopping lg untuk baby dlm perut mama ni... eeiii xsbar mama nk shopping brg baby.. so excited.. :) 





Apa pun semoga semuanya akan dipermudahkan.... Insyallah mama dan baby sihat2 ja.. Amin




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 Aksi anda:

Anonymous said...

Tahniah. Comel perut. Mesti comel macam mama dia



Cinta itu Ujian


♥ .. Perasaan cinta yang lahir terhadap seseorang bukanlah tanda kita akan memilikinya. Namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita,kerana DIA ingin melihat bagaimana kita memelihara, mengawal dan mengurusnya. Perasaan cinta itu amanah, dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah.. sama2 menjagalah hati, insyaAllah♥ .. (✿◠‿◠)



Popular Posts

My Followers