RSS

Jadikan Pengalaman Itu Sesuatu Yang Berguna Buat Kita


Wasiat Nabi Adam A.S.


1. Jika kamu hendak berbuat sesuatu , tetapi HATI mu GELISAH keranya, maka JANGANLAH kamu teruskannya...  

::sewaktu aku memakan buah khuldi , hatiku telah BERGONCANG & GELISAH 


2. Jika kamu hendak berbuat sesuatu TELITILAH kesudahannya, 

::Sekiranya aku memikirkan tentang kesudahan akibat memakan buah tersebut , sudah tentu aku tidak akan memakan nya...


3. Jika kamu hendak melakukan sesuatu perkara, maka BERUNDINGLAH dengan orang yang arif. 


::Kalau aku dulunya berunding dengan malaikat, tentu diberitahu kepada aku supaya aku tidak memakan buah yang terlarang itu.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ya Allah, peliharalah aku daripada berpaling dari-Mu. 
Sekiranya aku pernah berkeluh kesah atas nasib yang menimpa diriku dan sekiranya aku pernah berpaling daripada-Mu, aku memohon keampunan-Mu dan aku kembali kepada-Mu. 

Ameen.



Apabila kita sudah berusaha dengan jalan dan cara yang betul, masih tak dapat apa yang kita nak, 
maka SABARLAH.

Apabila dah minta dan doa sungguh-sungguh, masih tak diberikan apa yang kita pinta, maka REDHALAH.

--> Allah lebih tahu apa yang lebih baik.
--> dan Allah lebih tahu apa yang kita layak dapat. 
--> Apa yang kita berhak dapat. 
--> Apa yang berhak kita miliki. 
--> Bahkan apa yang berhak kita rasai. <-- span="">


SABAR itu SUSAH,

SABAR itu MEMENATKAN,
SABAR itu MENYAKITKAN,
SABAR itu STRESS

tapi..

SABAR itu INDAH & MANIS.


Allah pasti akan ganti segala KEKECEWAAN yang kita lalui dengan sebuah KEGEMBIRAAN yang tidak terkata. Percayalah pada kuasa Allah. ♥


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Aksi anda:



Cinta itu Ujian


♥ .. Perasaan cinta yang lahir terhadap seseorang bukanlah tanda kita akan memilikinya. Namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita,kerana DIA ingin melihat bagaimana kita memelihara, mengawal dan mengurusnya. Perasaan cinta itu amanah, dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah.. sama2 menjagalah hati, insyaAllah♥ .. (✿◠‿◠)



Popular Posts

My Followers