RSS

MiMpi

Ketika mimpi mimpi kita, tak seperti yang Allah kehendaki untuk kita.


Begitupun, ketika Kita menginginkan sesuatu yang menurut kita baik, kemudian sesuatu itu terlepas, kini yang harus dilakukan adalah menyadari bahwa sesuatu itu BUKAN yang terbaik untuk kita. Sambil terus berharap dan berusaha agar Allah memberikan ganti yang terbaik, entah di dunia ini ataupun di akhirat kelak.


Banyak jalan yang menanti untuk kita lewati. Bukalah mata, telinga dan hati. Ikuti bisikan nurani yang bersih dan kemudian melangkahlah, Dekati Allah agar Ia sentiasa membimbing kita. Agar Ia sentiasa meluruskan langkah-langkah bengkok kita. Agar dpt kita rasakan keberadaannya, meskipun, kita merasa sendiri.


Kerana IA Selalu bersama Kita.


Di Dunia ini terlalu banyak hal yang kadang kita tak mengerti semua itu dengan baik. Adakalanya kita merasa hidup ini telah mempermainkan kita. Kadang kita berusaha untuk tegar dalam menghadapi semua itu, namun jika masalah selalu menimpa hidup akhirnya pandangan kita akan berubah tentang hidup itu sendiri.

Sebagai insan kamil, mungkin kita seharusnya selalu berserah diri kepada yang Maha berkuasa yg telah memberi kita kehidupan ini. Tapi dalam realiti, itu terlalu sulit, kalau kita sudah dalam keadaan yang sering memberi tekanan buat hati kita. Mungkin benar Allah tidak akan pernah menguji hambanya melebihi dari kemampuannya untuk menghadapinya. Namun bila difikirkan semula dgn masalah itu yang semakin membuat kita terpuruk didalamnya, bukannya menambah iman dan taqwa yang ada malah takut ianya akan menjadi atau menambah dosa.


Biarlah kemarin kita terjatuh. kerana memang allah menghendaki kita agar segera bangkit dan bergerak. Biarlah kemarin kita lelah, karena Allah Allah ingin agar kita menyerah. Biarlah kaki ini perit, kerana Allah ingin agar kita lebih GIGIH lagi dalam mendekatiNya. Kerana Allah, hanya menghendaki kebaikan untuk kIta. Bukan sebaliknya.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Aksi anda:



Cinta itu Ujian


♥ .. Perasaan cinta yang lahir terhadap seseorang bukanlah tanda kita akan memilikinya. Namun kekadang ia muncul sebagai ujian dariNya buat kita,kerana DIA ingin melihat bagaimana kita memelihara, mengawal dan mengurusnya. Perasaan cinta itu amanah, dan amanah pasti akan dihisab oleh Allah.. sama2 menjagalah hati, insyaAllah♥ .. (✿◠‿◠)



Popular Posts

My Followers